0
Ft 0 tétel

Nincsenek termékek a kosárban.

Jelmagyarázat

Súlyindex
Li
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
Kg
180
185
190
195
200
206
212
218
224
230
236
243
250
257
265
272
280
290
300
307
315
325
335
345
Li
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
Kg
355
365
375
387
400
412
425
437
450
462
475
487
500
515
560
545
560
580
600
615
630
650
670
690
Li
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
Kg
710
730
750
775
800
825
850
875
900
925
950
975
1 000
1 030
1 060
1 090
1 120
1 150
1 180
1 215
1 250
1 285
1 320
1 360
Sebesség Index
Sebesség
index
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
B
C
D
E
F
G
J
Sebesség
(km/h)
5
10
15
20
25
30
35
40
50
60
65
70
80
90
100
Sebesség
index
K
L
M
N
P
Q
R
S
T
U
H
V
ZR
W
Y
Sebesség
(km/h)
110
120
130
140
150
160
170
180
190
200
210
240
240 felett
270
300
 

Nagyobb terhelhetőséggel használható gumiabroncsok jelölései:
reinforced „RF” vagy „XL”: erősített oldalfal.
„C”: nagy teherbírás (általában kisteherautóknál).

Defekttűrő abroncsok:
SSR, ROF, RFT, SST, RUNFLAT, ZP jelölések defekttűrő gumikat jelölnek. Ezek az abroncsok csak olyan gépjárművekre szerelhetők, melyekben nyomás vagy defektfigyelő rendszer van.

Előnye: Levegőnyomás nélkül is biztonságosan vezethető az autó, ha épp nincs lehetőségünk kereket cserélni, esetleg nincs pótkerék, akár 60 km-t is megtehetünk max 80 km/h sebességgel. Ettől függetlenül célszerű a legközelebbi szervizbe elgurulni, ahol megjavítják a defektes abroncsot.

Hátrányai: Az abroncs oldalfalának merevsége miatt minden rezgést, ütődést továbbít a felninek és a futóműnek, ezáltal csökken a komfort is.

A gumi szélessége:
A gumi szélességét milliméterben adják meg (pl. 175 mm). Az átlagos személygépkocsi gumiabroncsának keresztmetszete 145 mm-től (pl. 145/70 R13) körülbelül 335 mm-ig (pl. 335/30 R 19) terjed. A szélességi értékek 10 mm-ként nőnek.

A gumi oldalfal magassága:
A gumi keresztmetszetének százalékban való magasság-szélesség arányáról van szó. Egy /50 azt jelenti, hogy a gumi magassága fele akkora, mint a gumi szélessége. Ahogyan az arány csökken, úgy a gumi oldala is mind keskenyebb lesz – ez jellemző a sportosabb személygépkocsikra (225/40…). Kivétel: A 80-as és a 82-es szériáknak régebben nem a „…/80” volt a jelölése, ennek megfelelően lehetséges, hogy a régi technikai leírásoknál még a „155 R13” bejegyzést találjuk. Ez megfelel a vásárlásnál a „155/80 R13” -nak.

(Az „R” betű a radiál szót jelöli. A szabvány szerint csak egyetlen fajta felépítésű gumit szabad felszerelni. Mindkét fajta felépítésű gumit vegyesen – vagyis diagonális és radiális gumikat ugyanazon a gépkocsin – StVZO 36. § -a nem engedélyezi.)

A gumi peremkarika átmérője:
A felni átmérőjét keresztben mérik, a felni egyik szélétől a másikig, az értéket többnyire collban adják meg. A szokásos méretek 10″ -tól 22″-ig változnak.

Forgásirány:
A gumi oldalfalán találhatunk olyan jelzéseket, mint a „Rotation”, „Drehrichtung” (gurulásirány), „Direction” (irány), az irányt jelző nyíllal együtt. Az ilyen gumi felszerelésekor mindig szem előtt kell tartani a forgásirány betartását.

Tubeless:
Tömlő nélküli gumit jelöl.

Gyártási dátum:
Rövidítési és kódolási rendszer: az ún. „DOT”-szám mutatja a gyártás időpontját. Az első két számjegy a gyártási hetet, míg az utolsó két számjegy az évszámot jelzi. Például: 2409 = 2009 év, 24. hét. A háromjegyű számok ezredforduló előtt készült abroncsok, ezek használatra már nem alkalmasak!

Kopásjelző („TWI”):
A gumi oldalfalán több helyen is látható a „TWI” rövidítés. Ha a mintázat összekopik a jelölt résszel, akkor a gumiabroncs mintázata már 1,6 mm alatt van (a törvény által meghatározott minimális érték), így használatra már nem alkalmas. Ne várja meg, amíg a gumi ennyire elkopik! Tesztek bizonyítják, hogy a nyári gumik 3 mm alatt, a téli gumik 4 mm alatt rosszul tapadnak.

Téli gumik:
Az „M+S”, „M-S”, „M&S” vagy hasonló rövidítésekkel jelölik. Ez a gumitípus megfelel a speciális téli igénybevételnek.

„E” ellenőrzési jel:
Az ECE-ellenőrzési jelet „E” vagy „e” betűként tüntetik fel és az európai normák (ECE- R 30) betartását igazolja. A jelzés kötelező Európában. Ennek megfelelően a személygépkocsin nem használhatunk olyan gumit, amelyen ez a jel nem található meg.

DEMO:
Teljes értékű bemutató/teszt gumi, maximum 10 km-t futott.
Ugyanúgy 100%-os profilmélységgel rendelkeznek, és valamivel olcsóbban megvásárolhatóak mivel egyszer már fel volt szerelve. Mindenképp jó választás lehet, ha valaki ugyan azt a gumit egy picivel kedvezőbb áron szeretné.

Gumiabroncs homologizáció:
A homologizált gumiabroncs, egy adott gépjárműmodell esetén, a legjobb teljesítményt, irányíthatóságot és a biztonságos haladást biztosítja.
Ezeket a gumiabroncsokat az egyes autómárkák igényeinek megfelelően fejlesztik és az autógyártók az alapfelszereltség részeként szerelik.
A gépjárművezetőknek a homologizált gumiabroncs, a legjobb vezetési élményt és a legnagyobb biztonságot jelenti.

AR: Alfa Romeo homológ

AM: Aston Martin homológ

AO, AOE, RO1: Audi homológ

B: Bentley homológ

C1: Chrysler homológ

*: BMW homológ

K1,K2,K3: Ferrari homológ

J: Jaguar homológ

L: Lamborghini homológ

LR: Land Rover homológ

JLR: Jaguar & Land Rover homológ

LS: Lotus homológ

MGT: Maserati homológ

MC: McLaren homológ

MOE, MO, MO1: Mercedes homológ

NR1: Nissan homológ

N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6: Porsche homológ

T0, T1, T2: Tesla homológ

FI: Fiat homológ 

©
2025
Abroncs Center minden jog fenntartva.